Potträning...

Läste lite på nätet om potträning och såg att vissa börjar vid t om 6 månders ålder, för mig låter det helt orimligt!! barn ska väl få vara barn i den åldern och har inte förmåga att fatta sånt då.. att skynda på något sånt är helt absurbt och det kan lika väl gå helt åt andra hållet! man brukar säga att det är rimligt att börja (givetvis när barnet visar intresse själv) vi har för bra blöjor i dag och det tar längre tid än förr, men vid 2-2,5 år tycker jag verkar rimligt att vara blöjfri (eller börja), men brukar tydligen ta längre tid för killar (vet inte varför), vi har en potta och även en pottbok som han har börjat vilja läsa och tycker det är jätte spännande när alla barnen i boken sitter på pottan hehe och i slutet finns det massa klistermärken som dom kan få klistrade på pottan varje gång dom varit duktiga:) lite gulligt... han börjar bli medveten om vad bajs och kiss e och kan komma och berätta att han har bajsat eller peka på typ min eller martins rumpa och säga att vi har bajsat ha ha (vi e dock blöjfria ha ha ha ). Till sommaren tycker jag verkar vara en perfekt tid o börja potträna (så får se hur intresset e då:).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0